tiistaina, toukokuuta 30, 2006

Kaunis = Älykäs ?

Dear Diary,

Nyt tulee taas tekstiä "nettideittailun" ihmeellisestä maailmasta. OMG! Mä tiedän miksi mä olen sinkku. Suomi24.fi:n chatissä joku hurmaava herrasmies hakee seuraa nimimerkillä "Hurmuri tahtomattaan". Kyseinen tyyppi jankuttaa kauan etsivänsä älykästä seuraa älykköneitosista ja kiukkuilee koko chatroomille siitä, ettei paikalla ole yhtään älykästä naispuoleista ihmistä. Harmi vaan, että kyseisellä pojalla on ilmeisesti virheellinen painos sanakirjasta, sillä tämän herrasmiehen sanakirjassa älykkyys tarkoittaa kauneutta. Ja nimenomaan ulkoista kauneutta. Siis sellaista, jossa Barbie on Mensan kunniajäsen :).

"Mut eikö täältä tosiaan löydy jutulle naista josta olis älyllistä haastetta? 80hlöö sisäs eikä yhtään älykkö naista"
Sen jälkeen joku ihana neito vihdoin ja viimein vastaa kyseiselle älykkäälle herrasmiehelle :
"Tai sitten täällä ei vaan ole tarpeeksi älykästä seuraa älykkäille naisille."
Jonka jälkeen herrasmiehen on vielä pakko varmistaa :
"Ja sää oot vais sit fiksu?"

Mä en tiedä mitä seuraavaksi keskusteltiin, mutta jossain vaiheessa herrasmies totesi seuraavaa :
"ehkä toi sun nimimerkkis ei herättäny niin suuria intohimon tunteita et oisin jaksanu alkaa olemaan liian mukava?"

Siis mitä vittua? Kyseisen naishenkilön nimimerkki oli ihan tavallinen, tavallista ihmistä kuvaavaa, mutta josta saattoi ymmärtää, että hänen ulkoisilla avuillaan ei ehkä voitettaisi Miss Universum -kisoja. Mun teki mieli rähjätä tolle ällöttävälle sialle jonka mielestä vaan kauniit ihmiset voi olla älyllisiä haasteita, mutta mä päätin, etten pilaa mun iltaa puhumalla idiootille. Tonnista vetoa, että kyseinen tyyppi ei missään nimessä oo millään tavoin akateeminen tai muutenkaan fiksu. Mun mielestä fiksuuteen sisältyy myös tunneälykkyys ja se, että osaa käyttäytyä tilanteen vaatimalla tavalla. Mä olen lähinnä sitä mieltä, että tämä Herra Hurmuri on lähinnä henkisesti tasoa Örsö.

Mutta aloin sitten miettiä asiaa omalta kannaltani. Mäkinhän etsin kuitenkin vain akateemista seuraa. Miksi? Koska mä olen itse liiankin ajatteleva (mä ennemminkin siis ajattelen eläväni kuin elän) ja sen takia mä tarvitsen jonkun toisen ajattelijan seurakseni. Mutta mä en ainakaan etsi sitä mun omaa akateemista älykköä mistään Kenien joukosta, vaan ihan tavallisista ihmisistä, jotka on valmiita hyväksymään mut sellaisena kuin mä olen, kaikkine vikoineni ja puutteineni.

:)Hyvää yötä!